I'm back in Nepal! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Irene Bode - WaarBenJij.nu I'm back in Nepal! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Irene Bode - WaarBenJij.nu

I'm back in Nepal!

Door: irenedebode

Blijf op de hoogte en volg Irene

28 Februari 2011 | Nepal, Kathmandu

Hallo allemaal,

Daar ben ik dan vanuit Kathmandu... Het is even wennen weer hier hoor. Heb een goede vlucht gehad (fijn een directe, dus hoefde me geen zorgen te maken dat ik ergens (in india bv) vast zou komen te zitten) ;-) In het vliegtuig was ik een soort reisleidster. Ik raakte eerst aan de praat met een oudere dame die ook vrijwilligerswerk ging doen (met geestelijk gehandicapte kinderen) en van het 1 kwam het ander en voor ik het wist had ik de rij achter me, voor me en links en rechts die allemaal vragen hadden over Nepal hihi. Bij aankomst in Nepal heb ik 3 alleen reizende dames (mam van jouw leeftijd!) op sleeptouw genomen om de papieren in te vullen voor visum en de weg te vinden op het vliegveld, geld uit de muur etc. haha misschien moet ik toch maar reisleidster worden? ;-) Toen ik aankwam (zelfs anderhalf uur te vroeg, wat weer goedgemaakt werd door 2 uur te moeten wachten in de rij voor een visum waardoor ik toch een half uur te laat was hihi echt op zijn nepalees!) heb ik een taxi gepakt naar Thamel en heb een lekkere warme douche genomen in hotel Puskar. Daarna ben ik weer ouderwets Dal Baht gaan eten. Mijn beltegoed was zelfs nog geldig! Het was leuk om iedereen weer te zien. Het grappige is dat sommige mensen me zelfs herkenden die ik voor mijn gevoel dus nog nooit gezien had haha Zelfs een vrouwtje op straat van een winkeltje herkende me (ik was met haar op de foto gegaan van haar telefoon en ze had die foto nog steeds! Alleen als je blank bent dan ben je al famous hier haha Hoef je verder niets voor te doen.) Ik heb zelfs mijn oude kamer in het hotel terug! Met tv en dvd speler voor het zelfde geld (terwijl alles nu normaal duurder is in het nieuwe jaar en hoogseizoen...) De hotelbaas kwam zelf de dvd speler aansluiten en me groeten ;-) Met de power is het drama hier. Er is momenteel meer dan 16 uur per dag powercut en ik ben zo'n beetje achter het schema gekomen wanneer er wel/niet power is... Elke avond is er dus mooi geen power! Kan dus ook geen film kijken... En moet ik letterlijk met mijn hoofdlampje over straat om mijn weg te vinden haha en iedereen die me kent, weet wel wat voor richtingsgevoel ik heb... NIETS DUS! Maar ze houden zich ook niet strak aan het schema dus eigenlijk is er nog geen pijl op te trekken. Het is me nog niet echt gelukt om vrijwilligerswerk te regelen voor zo'n korte tijd. Ik heb al verschillende adressen gekregen om te proberen, maar ze zijn allemaal voor min. 1 of 2 maanden. Gister was ik een irish coffee gaan drinken na het eten in Sam's Bar en daar heb ik een oudere man (belg) ontmoet die me een nieuw adresje gegeven heeft voor vrijwilligerswerk... afwachten maar... Morgen ga ik een dagje uit naar een dorpje buiten kathmandu (ben even de naam vergeten, heb nu de lonely planet niet bij me) en woensdag is hier een festival: Shivarati. Dan wordt de god Shiva aanbeden. Je had gelijk mam, het zou nog komen dat festival! Ik weet niet zo goed wat ik van die dag kan verwachten, maar mag de dag doorbrengen met de broer van Ashok (de gids) en zijn vrouw... Ben benieuwd... Als ik dan nog geen duidelijkheid heb over vrijwilligerswerk dan ga ik vrijdag of zaterdag denk ik maar naar Pokhara. Hier in kathmandu blijven hangen is anders zonde, terwijl er in het westen en zuiden nog zoveel is wat ik niet gezien heb. Het is daar trouwens ook mooier weer dan hier in Kathmandu. Kathmandu heeft overdag zo'n 15 tot 20 graden en 's avonds 10 tot 15. Best fris, maar in de zon is het lekker. In Pokhara is het momenteel 25 graden of meer, das toch aangenamer ;-) Ach, alles kan hier veranderen met de dag dus we zien wel...

  • 28 Februari 2011 - 13:47

    Bianca:

    He Meis,
    genietgenietgeniet!
    kus Caatje

  • 28 Februari 2011 - 14:11

    Linda:

    Hi Ireen,

    fijn dat je goed aangekomen bent! Ik ga je verhalen weer lezen!

    dikke kus,

    lin

  • 28 Februari 2011 - 17:12

    Christian En Laura:

    leuk dat mensen je herkennen! fijn dat je goed aangekomen bent en misschien inderdaad maar een beetje rondreizen ipv hangen in die stad..

  • 28 Februari 2011 - 17:23

    Nancy:

    Hey lieverd,

    Ik ben blij dat je weer goed bent aangekomen.
    Geniet lekker van alles en ik hou je op de hoogte ;-).

    Dikke kuss

  • 28 Februari 2011 - 18:37

    Dewa:

    Hoi Ireen, weer een hele enthousiaste meid. Je zal opgegeven moment veel meer weten over het hindoe geloof. Met Shivarati moet je wel vegetarish zijn. En het is best wel lekker hoor. We zullen vast weer een keer hierover hebben. Leuk dat zoveel mensen je weer herkennen....ik had het ook niet anders verwacht. Ireen is op ieder zijn netvlies gebrand.....haha, niet sneu bedoeld hoor. Veel plezier en wie weet zien we elkaar in Nepal. Ik wil het nog steeds doen.

  • 01 Maart 2011 - 07:41

    Ferry:

    Ga lekker genieten en rondkijken. Dan kunnen wij de verhalen weer lezen. Ben benieuwd.Liefs Ferry

  • 01 Maart 2011 - 17:55

    Chantal:

    Leuk meissie! Het klinkt alsof je je weer helemaal thuis voelt daar. Een heel ander uitgangspunt dan tijdens je eerste reis denk ik zo. ;-) Have a good time en ik blijf je volgen.

    Liefssss

  • 01 Maart 2011 - 21:10

    Dennis Wilma En Donn:

    Jemig wat spannend allemaal weer... en leuk dat we een beetje mogen meereizen in je rugzakje !!
    Heb veel plezier en we gaan je volgen.....
    Dikke kussen van de Dorkonijntjes

  • 05 Maart 2011 - 18:47

    Miranda:

    Hi lieffie,

    Super leuk ben je Bali en die gasten nog tegen gekomen??
    Heb je ook de groeten van mij gedaan in Puskar??? Super vet dat je de zelfde kamer hebt!!! Ik heb sinds dit weekend weer internet dus kan het nu weer gaan volgen als je zo de dingen daar beschrijft zie ik het allemaal gelijk voor me echt zo vet!!!!
    Ik ben echt mega jaloers. Gaat alles goed zo in je eentje? Enne heb je mijn smsjes nog ontvangen? Ik ben benieuwd naar de nieuwe verhalen!
    Heel veel liefs doe ze allemaal de groeten en vergeet niet te vragen van dat spel..... misschien anders aan die gasten van het hotel of zo?
    Hele dikke knuffel en kus! misschien morgen skypen zondag dan zet ik hem vanaf 10.00 uur aan nl tijd. love you!

  • 20 Januari 2013 - 16:22

    Roland.:

    hoi hoi irene.

    nou daar was ik dan weer op jou site.
    heeft wel even geduurd.
    maar ja je weet wel waarom.

    nou ireen wat is dit weer een leuk verhaal van jou.
    ja jij kunt ook van alles worden van reisleidster tot kinderleidster en noch heel veel meer.
    en dan ook noch eens andere dames helpen.
    met het invullen met de papieren van het visum.
    ja ja dat is de ireen die ik heel goed ken.

    en dat vind ik super cool van jou.
    ja ireen mensen helpen dat kan je als de beste.

    en dan kom je bij die mevrouw waar je mee op de foto bent geweest.
    die je ook noch herkende.
    en dat is toch ook heel leuk voor jou.
    zo zie je maar ireen iedereen herkent je gewoon weer terug.

    zo zie je maar weer wat je met een blij en vrolijk gezicht kan doen ireen.

    nou dat was dan het eerste verhaaltje van 2013.
    ha ha ha ha .

    heel veel groetjes van je grote cyber en lees vriend roland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Welkom allemaal op mijn site waarop ik jullie de komende tijd mee zal nemen in mijn beleving, een stukje van de wereld te verkennen. Zoals jullie weten ga ik eerst naar Afrika (Botswana, Namibie en Zuid Afrika) en daarna naar Azie (Laos, Cambodja, Vietnam en Nepal). Backpacken... Jullie kennen me, dus met het woord backpacken in combinatie met mij snappen jullie meteen de titel van mijn site ;-) Doel van mijn reis is dan ook: overleven hahaha oh en buiten dat, ook nog graag genieten, ervaren en beleven! Ik ga mijn best doen om jullie mee te nemen op mijn reis met verhalen en foto's en zou het leuk vinden als jullie mij op de hoogte houden van wat er speelt in ons kikker-die-graag-kaas-lust landje. Dikke kus Ireen

Actief sinds 12 Juli 2010
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 102189

Voorgaande reizen:

24 April 2015 - 08 Mei 2015

Sri Lanka back again!

08 Mei 2014 - 06 Juni 2014

Incredible India... I'm back...

29 Juni 2013 - 30 Augustus 2013

Een andere afslag met een nieuw avontuur

09 Mei 2013 - 20 Mei 2013

Dubai

22 Juli 2012 - 11 Augustus 2012

Midden Amerika

15 Januari 2012 - 10 Februari 2012

nieuw avontuur namaste!

06 Augustus 2011 - 20 Augustus 2011

Mallorca lekker chillen

25 Februari 2011 - 03 April 2011

Afmaken waaraan ik begonnen ben

26 September 2010 - 15 December 2010

backpacken op hoge hakken

Landen bezocht: