Namibie verslag - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Irene Bode - WaarBenJij.nu Namibie verslag - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Irene Bode - WaarBenJij.nu

Namibie verslag

Door: irenedebode

Blijf op de hoogte en volg Irene

23 Augustus 2010 | Namibië, Windhoek

Daar ben ik weer! :-) Na anderhalve week gingen we de grens van Namibie over en koersden we rechtstreeks naar de hoofdstad van Namibie: Windhoek. We hadden daar echt naar uitgekeken want in Windhoek zouden we in een hostel verblijven met.... jawel, een warme douche en hopelijk bereik met de telefoon en alle gemakken van een bed en lekker eten in een restaurantje etc. In Windhoek aangekomen is het eerste wat we hebben gedaan: de warme douche! Ik heb ongeveer 3 kwartier onder die douche gestaan en we hadden wat sokken gewassen. Lekker mijn benen etc. geschoren en uitgebreid gebadderd. Wat is dat een luxe dan zeg! Vervolgens zijn we de stad ingegaan en joehoe we konden pinnen! Natuurlijk meteen met de buit alle markten afgestruind (tot irritatie van alexander toe hihi) en ik ontpopte me tot onderhandel queen van de groep! Tsja je bent hollands of je bent hollands hahaha het werd dus toch kopen ipv kijken kijken en niet kopen ;-) het resultaat was een paar armbandjes van de schaal van een struisvogel ei en een enkelbandje. Daarna zijn we naar het museum geweest van Namibie en hebben ons toen opgemaakt om lekker met de groep uit eten te gaan. In het restaurant heb ik game gegeten: struisvogel, kudu en zebra biefstuk. Heerlijk! Alexander had de double trouble hamburger hahaha zie de foto. En ja.... drank in overvloed want 1 ding is zeker: in afrika is het eten en drinken niet duur! Hier hadden we ook de switch... ?!? Ja in Windhoek kwamen we erachter dat onze trip eigenlijk uit 2 delen bestond. 4 mensen uit onze groep gingen dan ook naar huis en we kregen er 6 mensen voor terug... Dus het was een afscheid en een welkom die avond en daar moest op gedronken worden ;-) De volgende dag mochten we 'uitslapen' en vertrokken we naar het waterberg plateau game park. Daar aangekomen hebben we the waterberg beklommen (volgens andre onze guide kon dat binnen 20 min. en op je slippers hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahah) Wat een lach stuip!Alexander had inderdaad slippers aan, godzijdank ik niet... en 20 min. maak er maar gerust min. 3 kwartier hardlopen van hahaha Maargoed, het was de moeite waard. We hebben daar een uitzicht gezien zo ver als je kon kijken. Het leek echt het einde van de wereld waar je naar kon kijken en... niets, niets, niets te zien behalve steppe... Wat een geweldig uitzicht! En wat een klim op allemaal grote rotsblokken, ik was kapot maar voldaan! De volgende ochtend zouden we het weer doen om de zonsopkomst te zien en de maanondergang. Zie de foto's. De maan ging echt liggen in het kommetje en de zon maakte prachtige schaduwen op de berg. En al die vogeltjes die langzaamaan wakker werden... prachtig.

Na die krachtinspanning van de morgen zijn we naar het etosha national park gereden. Dat was een enorme rit van lang hobbelen en bobbelen (was zo erg dat ik van mijn stoel gelanceerd was!) kwamen we in het national park aan en hier zouden we dan pas echt een hoop dieren zien.... van dichtbij!! We begonnen met een nacht game drive. Het was pikkedonker, dus we hebben geen foto's kunnen nemen maar we hebben allerlei nachtdieren gezien: een hele grote haas, veel giraffen van heel dichtbij, veel gnoe's (een hele zwerm, school, troep, meute.. ehh kudde ;-)), rhino's, hyena's, jackels, olifanten, etc. Zoveel en zo gaaf! Die man scheen vanuit de jeep met een rode lamp op zoek naar ogen die terug fonkelden en dan zagen we ze. Echt spannend, maar ook vreselijk koud. Gelukkig hadden we dekens bij ons. De volgende dag gingen we een hele uitgebreide en lange game drive in onze eigen truck doen en hebben we voor het eerst leeuwen gezien (en voor het laatst) en zoveel andere dieren van echt dichtbij. We zijn ook nog aangevallen door een olifant, zo dichtbij dat we echt met gierende banden op moesten trekken anders had ik hier niet meer gezeten om dit verhaal te typen. De olifant stond op een armlengte afstand van de truck en begon op een gegeven moment met zijn oren te wapperen en keek me recht aan en toen met zijn slurf omhoog en toen hoorden we onze guide gillen : GO GO GO JAN! tegen de truckdriver... net op tijd en alexander had net op tijd een mooie foto van recht in zijn gezicht hihih maar olifanten onthouden alles (denk aan de rolo reclame) dus wij (achterin de truck) hoeven ons niet meer te vertonen in etosha park.... doemdoemdoem doem doem...... whaaaa :-) In dit park hebben we ook enorme zout pannen gezien (enorme witte zoutvlaktes). En toen we daar midden in het park in een camping gingen overnachten hebben we 4 rhino's gezien bij the waterwhole. Een waterwhole is een open water plek waar dieren kunnen wassen en drinken en daar zit dan een grote muur, of geul aan 1 kant en dan heb je de camping. Vanaf die muur kun je dan naar die waterplek kijken en daar komen 's nachts veel dieren drinken en wassen. Net voordat we gingen slapen waren daar 4 zwartte rhino's en iedereen was muisstil want die beesten zijn super verlegen (hahaha lijkt net een grapje maar is echt zo). Ze zijn erg schuw en 1 geluidje en ze rennen de rimboe weer in. En wat gebeurt er??? We zitten daar heel stil te kijken naar die dieren en een giraf die heel komisch door zijn hoeven ging toen ie wilde drinken en iedereen was extreem stil en toen.... liet alexander een keiharde scheet hahahahaha zo hard dat 1 van de meiden van de groep een video opname aan het maken was en je hoorde gewoon de scheet op die opname hahaha. We krijgen dat filmpje nog van haar hihi Vanaf toen kon opeens iedereen de woorden: poepie laten! :-) Na 2 dagen in dit park te zijn verbleven zijn we door gegaan naar Damaraland. Dit gebied is bekend om de bushman paintings. Ze hebben in de rotsen allerlei tekeningen gehouwen van alle dieren, footprints en hunting stories. Dit deden ze om hun kinderen te leren jagen. We hebben in de snikhitte hier een wandeling gedaan langs al die ingravings (zie foto's). De volgende dag zijn we naar swakopmund gekoersd, waar we geheel onverwacht in een soort bungelow zouden verblijven met 6 personen en... je raad het al... een heerlijke warme douche en een stadje! We zijn 2 nachten daar gebleven, 2 nachten met lekker eten in een restaurant, veel drank en een warm zacht bed! En.... keihard gesnurk van onze medereizigers na een onmenselijke hoeveelheid bier.... ik denk dat dat nog de engste geluiden zijn geweest die we hebben gehoord die vakantie hahahaha Er zijn die nachten meerdere jetties in en rond het huis geweest :-) In mijn volgende verhaal vertel ik wat we nog meer voor spannends hebben gedaan daar in swakopmund!....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Welkom allemaal op mijn site waarop ik jullie de komende tijd mee zal nemen in mijn beleving, een stukje van de wereld te verkennen. Zoals jullie weten ga ik eerst naar Afrika (Botswana, Namibie en Zuid Afrika) en daarna naar Azie (Laos, Cambodja, Vietnam en Nepal). Backpacken... Jullie kennen me, dus met het woord backpacken in combinatie met mij snappen jullie meteen de titel van mijn site ;-) Doel van mijn reis is dan ook: overleven hahaha oh en buiten dat, ook nog graag genieten, ervaren en beleven! Ik ga mijn best doen om jullie mee te nemen op mijn reis met verhalen en foto's en zou het leuk vinden als jullie mij op de hoogte houden van wat er speelt in ons kikker-die-graag-kaas-lust landje. Dikke kus Ireen

Actief sinds 12 Juli 2010
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 101963

Voorgaande reizen:

24 April 2015 - 08 Mei 2015

Sri Lanka back again!

08 Mei 2014 - 06 Juni 2014

Incredible India... I'm back...

29 Juni 2013 - 30 Augustus 2013

Een andere afslag met een nieuw avontuur

09 Mei 2013 - 20 Mei 2013

Dubai

22 Juli 2012 - 11 Augustus 2012

Midden Amerika

15 Januari 2012 - 10 Februari 2012

nieuw avontuur namaste!

06 Augustus 2011 - 20 Augustus 2011

Mallorca lekker chillen

25 Februari 2011 - 03 April 2011

Afmaken waaraan ik begonnen ben

26 September 2010 - 15 December 2010

backpacken op hoge hakken

Landen bezocht: