Tweede deel Namibie - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Irene Bode - WaarBenJij.nu Tweede deel Namibie - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Irene Bode - WaarBenJij.nu

Tweede deel Namibie

Door: irenedebode

Blijf op de hoogte en volg Irene

25 Augustus 2010 | Namibië, Windhoek

Sandboarding!!! Wat is dat gaaf! Mijn topsnelheid was 73 km/uur. En dat op een triplex plaat, waar ik op moest liggen met mijn hoofd naar beneden. Alexander ging op de snowboard manier met een board en van die schoenen. Maar beneden aangekomen hadden we dezelfde lange, vermoeiende, zanderige, zweterige weg omhoog, hoog en hoger.... Boven aangekomen, prachtig uitzicht op die rode duinen en een nog hogere duin om vanaf te gaan. Alexander is zelfs meerdere keren van de schans afgegaan met een jump! We hebben een dvd waar we op staan maar die kan ik niet uploaden dus die komen jullie maar gezellig hier thuis kijken. Als we weer terug zijn natuurlijk van onze nieuwe avonturen. Na deze actie zijn we verder gegaan naar de namibische desert. Hier zag je pas goed de rode duinen. Het zand is echt rood, jammergenoeg heb ik er niet aan gedacht een klein flesje zand mee te nemen. We hebben hier een gave wandeling gemaakt over de duinen waar we begeleid werden door een bushman. Hij liet ons verschillende torren zien, het 'huisje' van een spin in het zand en hagedissen. Ik heb er zelfs 1 gevangen (zie de foto's). Te midden van deze rode duinen lag een witte zout pan. Op deze zoutpan is een deel van de film 'the cell' opgenomen. Verder hebben we duin 45 beklommen met zonsopkomst. Prachtig allemaal lijkjes zeer vroeg in de morgen achter elkaar in een rijtje die duin opstrompelend hahaha maar we hebben het allemaal gered! Zie mijn jump op de top ;-) Vervolgens zijn we in de gammele truck gestapt, doorelkaar geschud, shaky shaky up to the fish river canyon. Toen we bij ons kamp aankwamen hebben we de tenten opgezet en zijn daarna naar de fish river canyon gegaan om de zonsondergang te bekijken. We mochten niet van het pad af en vooral niet de canyon in klimmen! Tsja... zie de foto's, regels zijn er om.. te breken :-) al wordt het bijna je dood ;-) The fish river canyon is de grootste canyon in afrika en de tweede grootste van de wereld! Daar bij zonsondergang hebben we 'heerlijke' jagermeister gedronken... tsja... zie ook voor dit de foto's... smaken verschillen zeggen we dan maar... hahaha geef mij maar liever wat anders :-) De volgende dag zijn we naar de orange river gegaan waar we een kano tocht hebben gedaan. Eh... ik moet wel eerlijk zijn, alexander zat er vooral voor de actie en ik voor de sier in die kano hahaha Normaal gesproken sport ie natuurlijk elke dag, dus hij wilde even zijn energie kwijt... Wel heb ik vooral geholpen met iedereen zeiknat spetteren hihi ook ik heb kwaliteiten... De oranje rivier is overigens genoemd naar ons huis van Oranje en deze is in Zuid Afrika. Na de kanotocht hebben we een lekkere koude douche gehad en zijn we gezellig de bar ingerold. De volgende dag zijn we naar kaapstad gereden, waar we een heerlijk zacht bed hadden in een hotel met uitzicht op de tafelberg. Hier in Kaapstad hebben we heerlijk gegeten met live muziek bij mama afrika met heerlijke cocktails ter afsluiting van een prachtige reis door 4 prachtige landen. waar we nog lang niet genoeg van hebben gezien!

• 30 Augustus 2010 - 12:22

Miran:

Hey lieverd,

Ik wil wel mee de volgende keer!
    Gaaf joh
    En weet je de tijd kruipt voorbij, maar binnen kort zie ik je hier! Succe op werk hoop dat het nog steeds leuk is!

Dikke kus