Op safari... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Irene Bode - WaarBenJij.nu Op safari... - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Irene Bode - WaarBenJij.nu

Op safari...

Door: irenedebode

Blijf op de hoogte en volg Irene

25 Februari 2011 | Nepal, Kathmandu

3 dagen Chitwan, wat hadden we er zin in! Echt op safari... Ik ben natuurlijk al in Afrika geweest, dus ik had wel zoiets van 'kan chitwan nog veel toevoegen?' Maar jazeker! We gingen er op de motor naartoe met Ashok en Kusel. Kusel was enorm wagenziek en kon dus niet met de bus. We wilden ons avontuur in Nepal afsluiten gezellig met zijn vieren, dus moesten we iets anders verzinnen... de motor! Ik vond het wel leuk, want ben natuurlijk wel gewend om achterop te zitten bij Alexander, maar voor Miranda was het nieuw. Op de valreep hebben we nog 2 (voor nederland afgekeurde) helmen op de kop getikt, want anders ging ik niet achterop in het verkeer en de wegen van Nepal. Daar gingen we! In het begin vond ik het super leuk, lekker scheuren en een beetje in slaap dommelen (doe ik altijd achterop de motor), maar na een paar uur brak onze ketting! Gelukkig waren we met 2 motors en ging Kusel snel een monteur halen in het dichtsbijzijnde dorp. Wij zaten bij 1 of ander tentje aan de black tea, terwijl een mannetje met enorm oude en verroest gereedschap de boel weer enigzins bruikbaar maakte. En daar gingen we weer. Door het oponthoudt reden we al snel in het donker en dat was wel gevaarlijk. Het licht was amper toereikend, de weg was slecht met zand en kiezels en we reden in de bergen met haarspeldbochten. En... ik had enorme pijn in mijn kont en benen van het meerijden... Ik was dus bloedje charijnig toen we eindelijk aankwamen na een dag op dat onding haha Laten we zeggen dat ik even een momentje alleen nodig had ;-)

Maar Chitwan was super; alleen het hotel was al geweldig. Heerlijk warme douche, met 'normale' (voor ons hollanders) straal water en toilet bij de kamer! Lekker de ruimte om onze spulletjes neer te zetten... Echt luxe! Bij het hotel was een mooie bloementuin en in de achtertuin hadden ze 2 huisdieren: olifanten! Deze waren beschilderd op hun hoofd en de verzorgers hebben ons wat trucjes laten zien. Echt gaaf! En... super mooi weer! Zo'n lekker zonnetje dat Miranda al gauw in haar bikini op het dak van het hotel lag haha, ja je moet er wel van genieten... ;-) De volgende ochtend zijn we naar het olifanten centrum gegaan. Hier hebben we de enige tweeling gezien van babyolifanten ter wereld! Ze waren een beetje aan het spelen en ik heb daar super gave foto's van gemaakt. Ook mochten we een jonge olifant voeden. We hebben enorm grote olifanten gezien. De olifanten werden regelmatig mee uit rijden genomen, want het is niet de bedoeling dat ze zich gaan vervelen. Dat is slecht voor hun gezondheid; het zijn werkdieren.

In de middag zijn we op Jeepsafari gegaan. Het eerste wat we tegenkwamen waren grote roofvogels, vervolgens herten en een everzwijn. Na Afrika was dit wel een teleurstelling, maar we kwamen uit bij een groot moeras, wat ze 'thousand lakes' noemen en daar waren heel veel verschillende vogels en krokodillen te zien. Ashok en Kusel klommen meteen in de bomen om foto's te maken van de krokodillen en toen konden Miranda en ik ook 'aapjes' op ons lijstje afvinken hihi Toen we op de terugweg nog een neushoorn zagen en verschillende soorten herten, waren we erg blij met de jeepsafari. Alleen de tijgers hebben we niet gezien... Een prachtige ondergaande zon maakte aan de jeepsafari een einde en een begin aan de avond. We hadden namelijk nog een dansvoorstelling op het programma staan! Deze voorstelling werd gegeven door locals die een locale dans lieten zien met stokken. Het was nogal opzwepend en zo leuk dat Miranda zich waagde aan een dansje... ik moet eerlijk zeggen... tsja, ze deed het wel aardig ;-) hihi

Qua maaltijden was het vreselijk daar. Ze gaven ons western food! Natuurlijk allemaal erg vet en zonder smaak... Nee, geef mij maar Dal Bhat! Dus daar vroegen we dan ook om. Aangezien ik nog steeds aan de dunne was, kreeg ik het wel voor elkaar om ander eten te krijgen ;-) De rest moest even doorbijten, letterlijk! hihi De volgende dag stond er een boottochtje op het programma. Dit was een heel relaxed tochtje waarbij we veel vogels hebben gezien en gewoon lekker kunnen genieten van de zon. Op een gegeven moment probeerde een groep vrouwen over te steken; rok omhoog en lopen door het water. Tsja dat ging natuurlijk mis bij 1 van de vrouwen en de bootman riep meteen 'look big fish!' haha dat zegt meteen iets over de nepalese humor hahaha lekker simpel... Na het boottochtje was het dan tijd voor een olifantenrit! Dat had ik al een keer gedaan in Thailand met Alexander, maar dit was anders... we moesten nu met 4 personen op de olifant en dat was me een rit zeg! Eerst zagen we een pauw, nu daar gingen we natuurlijk meteen achteraan. De olifant achter ons nam een shortcut (met andere woorden liep zo een takkenbos in hahaha), wat hebben we gelachen zeg. Direct daarna was Kusel weer wagen- olifantenziek hahaha hij reed achteruit en we hobbelden natuurlijk achter die pauw aan... tsja, zijn lunch lag ergens achter de olifant :-) toen Kusel net weer een beetje bijgekomen was, gingen we met een hoop olifanten chicken spelen met een neushoorn en haar baby. De neushoorn werd opgejaagd door hollende olifanten. Wij werden alle kanten opgeschud en jahoor, Kusel begon echt groen te zien hahaha Dat was me een ervaring, we zagen de neushoorn en haar baby aan de voet van onze olifant. Zo dichtbij! Echt fantastiach! Op de terugweg een prachtige zonsondergang boven de velden, maakte ons Chitwan avontuur tot een einde. De volgende dag wachtte ons de spectaculaire motortocht weer... Alleen niet voor Miranda, want die werd opgehaald door haar vriendje (met een gehuurde auto) om mee te gaan met hem naar een opname voor een muziekclip... jaja, haar vriendje is een bekende nepalees! Dus gingen Kusel, Ashok en ik op de motor terug.... au.... :-(

  • 25 Februari 2011 - 16:14

    Ferry:

    De laatste loodjes van je eerste reis. Je kunt gelijk doorschrijven voor je tweede bezoek aan Nepal.
    Groet Ferry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Welkom allemaal op mijn site waarop ik jullie de komende tijd mee zal nemen in mijn beleving, een stukje van de wereld te verkennen. Zoals jullie weten ga ik eerst naar Afrika (Botswana, Namibie en Zuid Afrika) en daarna naar Azie (Laos, Cambodja, Vietnam en Nepal). Backpacken... Jullie kennen me, dus met het woord backpacken in combinatie met mij snappen jullie meteen de titel van mijn site ;-) Doel van mijn reis is dan ook: overleven hahaha oh en buiten dat, ook nog graag genieten, ervaren en beleven! Ik ga mijn best doen om jullie mee te nemen op mijn reis met verhalen en foto's en zou het leuk vinden als jullie mij op de hoogte houden van wat er speelt in ons kikker-die-graag-kaas-lust landje. Dikke kus Ireen

Actief sinds 12 Juli 2010
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 101968

Voorgaande reizen:

24 April 2015 - 08 Mei 2015

Sri Lanka back again!

08 Mei 2014 - 06 Juni 2014

Incredible India... I'm back...

29 Juni 2013 - 30 Augustus 2013

Een andere afslag met een nieuw avontuur

09 Mei 2013 - 20 Mei 2013

Dubai

22 Juli 2012 - 11 Augustus 2012

Midden Amerika

15 Januari 2012 - 10 Februari 2012

nieuw avontuur namaste!

06 Augustus 2011 - 20 Augustus 2011

Mallorca lekker chillen

25 Februari 2011 - 03 April 2011

Afmaken waaraan ik begonnen ben

26 September 2010 - 15 December 2010

backpacken op hoge hakken

Landen bezocht: