Paradise - Reisverslag uit Fornalutx, Spanje van Irene Bode - WaarBenJij.nu Paradise - Reisverslag uit Fornalutx, Spanje van Irene Bode - WaarBenJij.nu

Paradise

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

11 Augustus 2011 | Spanje, Fornalutx

Hoi allemaal,

Daar zitten we dan met onze nog witte kontjes (die van Alexander nog steeds verbrand aan 1 bil) in Mallorca. Na een genoeglijke vliegreis (we zaten bij de nooduitgang met extra beenruimte), waarin ik zowaar wat aan mijn studie gedaan heb, kwamen we aan en konden we onze auto ophalen. Volgens onze papieren zouden we een Fiat 500 krijgen, maar we kregen een upgrade naar een Seat Ibiza. De ruimte was wel handig en de auto is van alle luxe gemakken voorzien dus we waren blij ;-) Als voortreffelijke ervaren kaartlezer heb ik ons in 1x goed naar ons eerste hotel genavigeerd hihi we kwamen al snel aan in Fornalutx. Fornalutx is een klein dorpje in de bergen en je kunt het wel omschrijven als pittoresk. Echt van die authentieke van natuursteen uitgehouwen huisjes en een hoop trappen. Er was 1 hoofdstraat waar een aantal restaurantjes aan zaten en bij binnenrijden zat er een verschrommeld oud mannetje zonder gebit en een centenbakkie met zijn wandelstok op het bankie te chillen. Oh zo schattig, daar moest en zou ik natuurlijk een foto van krijgen: de buurtbejaarde :-) de volgende dagen zijn we op jacht geweest en... alexander heeft een shot! joepie! Maargoed, toen we op zoek gingen naar ons hotel, zagen we wel 2 bordjes met de naam van het hotel maar de straatjes waren net wandelsteegjes en daar kon je toch niet in met de auto? Nou dus wel... Wij met die auto (ineens waren we minder blij met de upgrade)zo'n straatje in... en jahoor, daar reden we ons al vast. Het straatje werd een heel smal rocky steegje en uiteindelijk een soort haarspeld bochtje naar links omhoog... dat redde ons autotje toch even niet en de oplossing?.... Eh irene.... misschien moet je even duwen!?!.... WAT? Ben je gek geworden? In 30 graden achter die auto? DAG! Dus toch maar verwoed de hellingproef met een aantal keer steken en godzijdank waren we het steegje uit met dank aan de autocoureur ;-) Goed, we hebben maar even op een parkeerterrein geparkeerd en te voet het hotel gezocht. Uiteindelijk bleek dat we net een ander smal steegje in moesten, maar we hadden het dan toch gevonden haha Bij binnenkomst waren we 'het lucky couple' want het hotel was volgeboekt en daarom kregen wij een upgrade naar de duurste suite van het hotel! Okay cool! Nou we hebben het geweten daar, heerlijk genieten! Onze kamer was super groot, met minibar, bubbelbad, zitgedeelte, privéterrasje, sporttoestel en megabed. Verder was er een tuin met gras waar je lekker kon zonnen met genoeg boompjes voor wat schaduw, een jacuzzi en een zwembad. 's avonds kon je een verrassingsdiner krijgen met 3 gangen, klaargemaakt door de gastheer en hij en zijn vrouw waren bijzonder vriendelijk. Het waren van origine belgen (franse gedeelte) en woonden er al 15 jaar. Petit hotel Fornalutx was echt een klein paradijs in mallorca! Het hotel was kleinschalig met 8 kamers en we hebben er echt genoten! We hebben dus ook zowaar al meerdere malen gesport hier! Vanuit het hotel hebben we uitstapjes gemaakt naar Sollér en Palma. We hebben de stadjes bezocht, cultuur en sfeer opgesnoven. Het ijs natuurlijk geproefd en we zijn in een oud boemeltreintje van Sollér naar Palma en terug gereden vanwaaruit we een prachtig uitzicht hadden op het Tramuntana gebergte. Ook hebben we een wandeltocht gemaakt van Sollér richting Deiá van ongeveer 5 km door olijfboomgaarden en de bergen. Natuurlijk weer op mijn slippertjes, maar het ging helemaal prima! Oh, wat zijn die olijfbomen mooi! Het zijn net van die bonsaiboompjes maar dan in het groot! Dus ik was ook weer blij met mijn bomen fanatisme hahaha :-) Na 3 nachtjes in het paradijs zijn we doorgereden naar Estellencs (het westen) waar we in Hotel Nord verblijven momenteel; een authentiek spaans 17e eeuws herenhuis met elke ochtend een heerlijk ontbijt, echt het lekkerste ontbijt ooit! Volgende keer vertel ik jullie meer, maar 1 ding staat vast: we genieten met volle teugen; het is lekker chillen op mallorca ;-)

• 13 Augustus 2011 - 06:14

Bianca:

och.... jaloers!

• 13 Augustus 2011 - 09:32

Ferry:

Ieder krijgt wat hem toekomt moet je maar denken. Geniet van deze heerlijke trip. Ben benieuwd naar het volgende hotel met beschrijving. Ferry

• 15 Augustus 2011 - 08:30

Miran:

Nou Ireen dat klinkt weer helemaal fantastisch!!!
    Lekker genieten! de foto's zie ik nog wel! Heel veel liefs! Ik ga ook weer aan de studie! ps. voor ik het vrgeet misschien lunchen met Linda en Mij op 4 sept? Ik hoor het wel Linda brengt je denk ik verder op de hoogte! Kus

• 17 Augustus 2011 - 08:55

Irene De Bode:

Wat voor studie Miran? Spaans? succes en ik ben 4 sept van de partij hoor, gezellig! kussie