Demons en devils - Reisverslag uit Porreres, Spanje van Irene Bode - WaarBenJij.nu Demons en devils - Reisverslag uit Porreres, Spanje van Irene Bode - WaarBenJij.nu

Demons en devils

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

17 Augustus 2011 | Spanje, Porreres

We hebben zojuist ons laatste ontbijtje op bij het derde hotel. Eigenlijk was het een appartement: finca Son Jorbo. Een oude boerderij omgetoverd tot een waar paradijs. De gastheer en vrouw (Martin en Annie) zijn engels van origine en ontzettend vriendelijk. Elke ochtend kregen we een heerlijk ontbijt met vers geperste sinaasappelsap, pannenkoekjes of eieren op aanvraag, heerlijke broodjes en verse fruitsalade en nog veel meer lekkers. Ik groei hier helemaal dicht! Aangezien het een appartement is, hebben we wel al 4 avonden voor ons eigen avondeten gezorgd: BBQ! Heerlijke verse vis en vlees bij de supermarkt, lekker in de marinade en smullen maar... Finca Son Jorbo is prachtig; we hebben eigenlijk niets anders gedaan dan lekker gechilled bij het zwembad. Ze hebben 10 katten (wat me natuurlijk Puk en Sammy vreselijk doet missen) en ze hebben allemaal hun eigen karaktertje haha We hebben een prachtig appartement; zeer ruim met groot bed, kabeltelevisie (geen NL), keuken en eigen terrasje. Het is zeer smaakvol ingericht en we hebben wifi in de gezamelijke 'woonkamer'. Elke dag wilden we wat gaan ondernemen, maar uiteindelijk hebben we heerlijk genoten van de zon en het zwembad. Er zijn hier maar 4 appartementen, dus het is lekker rustig. Om de oude boerderij hebben ze fruitbomen en olijfbomen op een groot stuk grond.

Gisteren zijn we naar de grotten van Drac gegaan. Prachtige grote druipsteen grotten met een groot ondergronds meer. Het grootste van de wereld (zeggen ze)... Eerst kon je door de grotten lopen om aan het einde een klassieke muziek show te krijgen van een klein orkest in een bootje wat verlicht was die over het meer vaarde. Aan het einde kon iedereen met verschillende roeibootjes naar het einde van de grot varen. Het was wel indrukwekkend en echt op zijn spaans gepresenteerd (lekker dramatisch/ kitscherig :-))

's avonds zijn we naar een oude feesttraditie van Mallorca wezen kijken. Ze vieren feest hier ter ere van de duivel (of ter uitbanning van... dat zou je eerder denken maar daar leek het niet op). Eerst wordt er gegeten in lange tafels met vrienden en familie en dansen de oudjes erop los bij de tonen van een live band met een big mama als lead zangeres in een fluoricerend roze minijurkje... en daarna begon het vuur spectakel. Velen waren verkleed als de duivel en gebruikten vuurwerk en vuurspuwers. Het was een groep duivels die door de straten sprongen en dansten met een stoet duivels erachter die telkens het zelfde ritme herhaalden op grote trommels. Ze staken groot vuurwerk af (soort enorme sterretjes) en spuwden vuur gewoon tussen het publiek. Er was ook een soort harde kern van inwoners/ publiek met bivakmutsen enze waren volledig tegen vuurgekleed die ertussendoor dansten en sprongen. En.... wij crazy dutchie toeristen die probeerden foto's te maken.... Dit feest is extreem gevaarlijk en wordt alleen nog op Mallorca gegeven. Ze proberen het te laten afschaffen. Wel mijn hart ging net zo te keer als de trommels, maar het was fantastisch! Het werd afgesloten door een enorm groot vuurwerk vanaf het dorpsplein (zoals ze bij ons op Scheveningen hebben); Geweldig! Nu gaan we op weg naar ons laatste stekkie in het noorden van Mallorca; wat zal ons daar brengen?

  • 17 Augustus 2011 - 15:38

    Ferry:

    Klinkt nog steeds goed. ga verder met genieten!!

  • 17 Augustus 2011 - 18:38

    Linda:

    Neem je een paar katjes voor me mee? Veel plezier nog en tot gauw! Dikke kus, Linda

  • 03 Maart 2013 - 12:57

    Roland:

    hoi hoi irene.

    daar ben ik dan weer.
    even op dit verhaal reageeren.

    ja dat gaat heel erg hard dat vuurwerk daar die kanten op.
    dat het daar bijna nooit fout gaat is een wonder.

    maar ja het is en blijft toch wel mooi om naar te kijken.
    vooral voor zo,n liefhebber als ik zelf.

    ik zou vuurwerk zelf wel willen ontsteken.
    maar dan moet je wel een pyro technicus zijn.
    en dat ben ik niet.

    en ik lees ook dat je ook noch lekker hebt gegetten.
    en daar gaat het toch om.
    even lekker eten en daarna lekker veesten.
    en lekker drinken.

    nou ireen nu ga ik weer verder met lezen.

    heel veel groetjes van je syber vriend en lees ven roland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Welkom allemaal op mijn site waarop ik jullie de komende tijd mee zal nemen in mijn beleving, een stukje van de wereld te verkennen. Zoals jullie weten ga ik eerst naar Afrika (Botswana, Namibie en Zuid Afrika) en daarna naar Azie (Laos, Cambodja, Vietnam en Nepal). Backpacken... Jullie kennen me, dus met het woord backpacken in combinatie met mij snappen jullie meteen de titel van mijn site ;-) Doel van mijn reis is dan ook: overleven hahaha oh en buiten dat, ook nog graag genieten, ervaren en beleven! Ik ga mijn best doen om jullie mee te nemen op mijn reis met verhalen en foto's en zou het leuk vinden als jullie mij op de hoogte houden van wat er speelt in ons kikker-die-graag-kaas-lust landje. Dikke kus Ireen

Actief sinds 12 Juli 2010
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 102224

Voorgaande reizen:

24 April 2015 - 08 Mei 2015

Sri Lanka back again!

08 Mei 2014 - 06 Juni 2014

Incredible India... I'm back...

29 Juni 2013 - 30 Augustus 2013

Een andere afslag met een nieuw avontuur

09 Mei 2013 - 20 Mei 2013

Dubai

22 Juli 2012 - 11 Augustus 2012

Midden Amerika

15 Januari 2012 - 10 Februari 2012

nieuw avontuur namaste!

06 Augustus 2011 - 20 Augustus 2011

Mallorca lekker chillen

25 Februari 2011 - 03 April 2011

Afmaken waaraan ik begonnen ben

26 September 2010 - 15 December 2010

backpacken op hoge hakken

Landen bezocht: