gruwelijke tapa... - Reisverslag uit Alcúdia, Spanje van Irene Bode - WaarBenJij.nu gruwelijke tapa... - Reisverslag uit Alcúdia, Spanje van Irene Bode - WaarBenJij.nu

gruwelijke tapa...

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

19 Augustus 2011 | Spanje, Alcúdia

Met bijna het einde van de vakantie in zicht, dan hier het laatste verslag. We zijn nu in Alcúdia in het noorden van Mallorca. Het hotel Can Tem is standaard met een leuk binnentuintje in het oude centrum van het stadje. Alcúdia is nog omgeven door een oude stadsmuur waar je overheen kan lopen, compleet met kantelen en vlaggen. Het strand ligt in de haven en daar hebben we 1 dagje gelegen om uiteindelijk verjaagd te worden door een zandstorm. Eigenlijk viel het wel mee en was de wind wel lekker, maar het zand zat zelfs in onze oren haha Het stadje zelf kun je binnen de muren (het oude centrum) niet bereiken met de auto en heeft allemaal kleine straatjes en steegjes die uitkomen op 1 hoofdstraatje met een paar pleintjes met leuke restaurantjes. We hebben daar gisteren bijvoorbeeld tapas gegeten. Eerst gingen we zitten bij een tapas restaurant waar de mensen in de rij stonden om naar binnen te gaan, maar toen we een leuk tafeltje hadden buiten en ik de kaart bekeek zaten er eigenlijk niet echt lekkere dingen bij maar wel voor veel geld... We zijn toen weggelopen en bij de buren gaan zitten met het schaamrood op mijn kaken hahaha maarja, ik wil natuurlijk wel lekker eten... ;-)
Lin, we worden nog eens gevordeden in het weglopen hihi

Het restaurantje waar we wel tapas gingen eten had allemaal lekkere dingetjes en we hadden beiden 4 verschillende tapas uitgekozen. Ik had slakken, gemixte groenten en aardappel, tong en varkensvlees met champions. Heerlijk, beetje groente, vlees en vis (van alles wat dacht ik....) We hadden Pa amb oil vooraf wat echt mallorcaans schijnt te zijn. Soort geroosterde broodjes met een mengsel van tomaat, kruiden, knoflook, olie en extra stukjes kaas en ham. Heerlijk! Toen de tapas kwamen stond mijn hart even stil.... ik kreeg 4 bakjes: stukjes varkensvlees met champions (heerlijk!), gemengde groentes met aardappel (heerlijk!), slakken (heerlijk, echt peuterwerk moest er aan de pas komen waar Alexander vol gruwel naar gekeken heeft hihi) en... een tong! maar dan bedoel ik geen vis! er lag een tong in plakjes nog volledig in shape voor mijn neus! echt ik kreeg de rillingen..... natuurlijk laat ik me niet kennen en heb ik het geprobeerd en ik moet bekennen dat het eigenlijk best lekker was hahaha had ik nou nooit verwacht! Doordat je de vorm erin kon zien en je ogen en reuk ook je smaak bepalen, zal ik het nooit meer bestellen maar het was toch wel aardig moet ik bekennen. Het idee alleen dat ik de tong van een beest heb gegeten doet me nog kokhalzen brrrr

Vandaag zijn we naar de kaap van Formentor gegaan, een uitkijktoren op de top van een berg in het noorden welke zo uitkijkt op het halve eiland en natuurlijk op de zee met de prachtige ruige kliffen. Daarna zijn we nog even lekker wezen beachen in een klein haventje waar we in de schaduw van een boom konden zitten op de stenen. Het was er rustig en de zee was daarom erg helder. Alexander kon snorkelen en ik heb mijn boek uitgelezen. Ik ben zowaar een beetje verkleurd en Alexander is poepie bruin. Ja, het was een fijne vakantie. We vliegen morgen naar huis. Liefs aan allemaal!

  • 19 Augustus 2011 - 21:10

    Ferry:

    Ja het is een tijd van (weg)gaan (op vakantie) en (thuis) komen. Maar het is duidelijk voor ons dat het een leuke vakantie is geweest. Lekker er tussenuit en genieten van cultuur, rust en (lekker) eten. Tot ziens weer.

  • 20 Augustus 2011 - 07:04

    Lin:

    Try before you die, toch? ;-)

  • 20 Augustus 2011 - 14:24

    Bianca:

    leuk he, in een andere taal je eten bestellen, jij bent een goeie om naar china te gaan

    hahahahaa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Welkom allemaal op mijn site waarop ik jullie de komende tijd mee zal nemen in mijn beleving, een stukje van de wereld te verkennen. Zoals jullie weten ga ik eerst naar Afrika (Botswana, Namibie en Zuid Afrika) en daarna naar Azie (Laos, Cambodja, Vietnam en Nepal). Backpacken... Jullie kennen me, dus met het woord backpacken in combinatie met mij snappen jullie meteen de titel van mijn site ;-) Doel van mijn reis is dan ook: overleven hahaha oh en buiten dat, ook nog graag genieten, ervaren en beleven! Ik ga mijn best doen om jullie mee te nemen op mijn reis met verhalen en foto's en zou het leuk vinden als jullie mij op de hoogte houden van wat er speelt in ons kikker-die-graag-kaas-lust landje. Dikke kus Ireen

Actief sinds 12 Juli 2010
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 101997

Voorgaande reizen:

24 April 2015 - 08 Mei 2015

Sri Lanka back again!

08 Mei 2014 - 06 Juni 2014

Incredible India... I'm back...

29 Juni 2013 - 30 Augustus 2013

Een andere afslag met een nieuw avontuur

09 Mei 2013 - 20 Mei 2013

Dubai

22 Juli 2012 - 11 Augustus 2012

Midden Amerika

15 Januari 2012 - 10 Februari 2012

nieuw avontuur namaste!

06 Augustus 2011 - 20 Augustus 2011

Mallorca lekker chillen

25 Februari 2011 - 03 April 2011

Afmaken waaraan ik begonnen ben

26 September 2010 - 15 December 2010

backpacken op hoge hakken

Landen bezocht: