Hoopjes apen - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Irene Bode - WaarBenJij.nu Hoopjes apen - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Irene Bode - WaarBenJij.nu

Hoopjes apen

Door: irenedebode

Blijf op de hoogte en volg Irene

24 Januari 2011 | Nepal, Kathmandu

Ha allemaal,

Hier weer eens een verhaaltje over Nepal. We zijn, toen we terug kwamen van de annapurna trek, dagjes 'uit' wezen doen in de kathmandu valley. Er zijn een hoop bezienswaardigheden in en rondom Kathmandu, vandaar. Onze eerste bestemming was de 'monkey temple'. We gingen met Ashok (de trekkingsgids) en met Kusal (de fotograaf) op de motor daar naartoe. Kusal heeft 2 motors en iedereen, maar dan ook iedereen in Kathmandu of Nepal kan motor rijden en het is me echt een raadsel HOE ze dat den in dat verkeer! Maargoed, Miran en ik lieten ons niet kennen dus wij achterop... Natuurlijk geen helm en de helm die zij droegen was ook niet echt veel bescherming en qua kleding alleen een warm vest ofzo, maar het was redelijk dichtbij zeiden ze. Okay, gewoon niet denken aan de eventuele risico's en gevolgen, gewoon maar op zijn nepalees: er gebeurt niks en alles kan, no worries... en als er wel wat gebeurt... dan zien we dat dan wel weer en komt het vast goed! hahaha Goed, wij achterop en daar gingen we scheurend naar de monkey temple door kleine steegjes en over grind, zand en stenen... lopende mensen, riksja's en taxi's ontwijkend (gelukkig deed het straatverkeer mee en sprongen ze op tijd uit de weg!) en al slippend en racend kwamen we dan eindelijk daar aan... de monkey temple, doet zijn naam eer aan. Duizenden apen, overal waar je kijkt zitten al aan hun gat krabbend jou aan te staren... tsja, wie kijkt nu naar wie? De monkey temple is eigenlijk een bijnaam voor de swayambhunath temple. Dit is een buddhistische temple, die staat op een bergtop die boven Kathmandu uittorend. het is een soort complex van kleinere tempels rondom een grote boeddhistische stupa met gouden ogen (de ogen van buddha). Dit is prachtig in de ondergaande zon. Einde dag is dan ook een goed moment om deze tempel te bezoeken. De apen zijn dan ook lekker bezig en druk. Er is ook een soort vijver met een beeldje in het midden waar je muntjes moet mikken in een bakkie, raak = good luck en je wens komt uit! Tegenwoordig is deze plek een plaats om te bidden, maar ook een ontmoetingsplaats voor stelletjes en een rustige plek om lekker even rustig rond te wandelen voor als je even de drukte van Kathmandu wilt ontwijken. Ik vond natuurlijk de bomen met al die vlaggetjes te gek (ik als bomen freak hahaha). Na een beetje rondgelopen te hebben, zijn we weer teruggegaan in een dodemansrit achterop de motor... Koud! zo als het zonnetje onder is....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Welkom allemaal op mijn site waarop ik jullie de komende tijd mee zal nemen in mijn beleving, een stukje van de wereld te verkennen. Zoals jullie weten ga ik eerst naar Afrika (Botswana, Namibie en Zuid Afrika) en daarna naar Azie (Laos, Cambodja, Vietnam en Nepal). Backpacken... Jullie kennen me, dus met het woord backpacken in combinatie met mij snappen jullie meteen de titel van mijn site ;-) Doel van mijn reis is dan ook: overleven hahaha oh en buiten dat, ook nog graag genieten, ervaren en beleven! Ik ga mijn best doen om jullie mee te nemen op mijn reis met verhalen en foto's en zou het leuk vinden als jullie mij op de hoogte houden van wat er speelt in ons kikker-die-graag-kaas-lust landje. Dikke kus Ireen

Actief sinds 12 Juli 2010
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 102327

Voorgaande reizen:

24 April 2015 - 08 Mei 2015

Sri Lanka back again!

08 Mei 2014 - 06 Juni 2014

Incredible India... I'm back...

29 Juni 2013 - 30 Augustus 2013

Een andere afslag met een nieuw avontuur

09 Mei 2013 - 20 Mei 2013

Dubai

22 Juli 2012 - 11 Augustus 2012

Midden Amerika

15 Januari 2012 - 10 Februari 2012

nieuw avontuur namaste!

06 Augustus 2011 - 20 Augustus 2011

Mallorca lekker chillen

25 Februari 2011 - 03 April 2011

Afmaken waaraan ik begonnen ben

26 September 2010 - 15 December 2010

backpacken op hoge hakken

Landen bezocht: