highlights Costa Rica - Reisverslag uit Quepos, Costa Rica van Irene Bode - WaarBenJij.nu highlights Costa Rica - Reisverslag uit Quepos, Costa Rica van Irene Bode - WaarBenJij.nu

highlights Costa Rica

Blijf op de hoogte en volg Irene

08 Augustus 2012 | Costa Rica, Quepos

In Costa Rica hebben we verschillende plaatsen aangedaan. De Arenal vulkaan bij het dorpje La Fortuna was prachtig. Deze vulkaan is één van de meest actieve vulkanen in Costa Rica en 1633 meter hoog. Helaas spuwt de vulkaan sinds oktober 2010 geen lava meer. We hebben hier een wandeling gemaakt naar een prachtige hoge waterval, waar veel mensen van de groep zijn gaan zwemmen. Ik heb me opgeofferd om op de spullen te letten en foto’s te maken (jullie kennen me: koukleum eerste klas ;-))

In het Cano Negro reservaat hebben we een mooie boottocht gemaakt; dit keer zonder snoeiharde house muziek uit krakende boxen. It was our lucky day! 3 soorten apen (kapusijn aap, brulaap en de spidermonkey), leguanen, kaaimannen, vogels en vlinders. We hebben zelfs een albino brulaap gezien met een zwart jonkie. Echt prachtig en bijzonder... En... ook niet onbelangrijk om te vermelden: het was heerlijk warm weer! Reddende engel Juliette had een pareo meegenomen, waardoor ik me kon behoeden voor de kontkabbelziekte in mijn zwarte broek...

Het eten in Costa Rica is heerlijk! Veel rijst, bonen, salade en vis of vlees. Je hoeft niet bang te zijn dat je te kort komt, want het zijn volle grote borden. Liefst ’s ochtends, ’s middags en ’s avonds warm eten... Nou dat heb ik direct maar na een paar dagen al afgeschaft, want anders staat er straks een scoop in de krant van Costa Rica: ‘eerste olifant gespot in Midden Amerika’ haha Wel hebben we de verjaardag van Juliette gevierd met 2 grote heerlijke taarten en een pinata om stuk te slaan. Juliette was volledig verrast door de groep. Met haar hockey ervaring heeft ze op die pinata staan meppen alsof ze een tasje maakte van een krokodil. Halverwege brak zelfs de stok doormidden, maar ons tijgertje liet niet los en bleef net zo lang meppen totdat al het snoep de lucht door vloog en iedereen als aapies op de snoepjes dook. Juul, niet uitgezonderd haar zakken volproppend. Het bewijs heb ik op video voor eventuele chanteerpraktijken ;-)

Op weg naar Quepos hebben we in een rivier hoopjes krokodillen gezien. Het was duidelijk dat ze van beef houden, want de koeien graasden naast de rivier. Tsja, helaas voor de koeien is Juliette niet altijd aanwezig met haar pinatastok ;-) Bij Quepos zijn we naar het Manuel Antonio Nationaal Park geweest. Hier hebben we verschillende slangen gezien, kikkers, een luiaard, hagedissen, doodshoofdaapjes, kapusijnaapjes, eekhoornaapjes, een soort jungle kip en een prachtig uitzicht op de woeste zee met grote rotspartijen door de jungle takken heen. En... een prachtig wit zandstrand, met enorme hoge golven waar het voor de mannen een waar speelparadijs was en de vrouwen lekker konden bruinen. Hier zijn de nodige baywatch foto’s gemaakt, met name door de paparazzi master Michael. Of je nou aan het zwemmen was, lag te pitten of schaterlachte; Mike heeft het vastgelegd voor de liefhebber. In Quepos hebben we mogen ontdekken dat Costa Ricanen ook lekkere cocktails kunnen maken en dan is een happy hour van 3 uur, lang niet vervelend ;-) Heerlijk! Eindelijk: zon, zee, strand, natuur, cocktails, lekker eten, goed gezelschap en.... een hoop lol!

• 08 Augustus 2012 - 16:10

De Dorkonijntjes:

Erg vervelend na al die spannende ontdekkingen dat heerlijke eten, dat is toch altijd een grote beloning voor alle nieuwe acties die er genomen zijn.
    Geniet ervan want voordat je het weet zit je weer aan de bloemkool met aardpels....hihihi...

• 08 Augustus 2012 - 22:07

Ferry:

Het klinkt nog steeds fantastisch. Lekker genieten en veel zien. Heerlijk eten en lekker zwemmen en zonnen. Wat wil een mens nog meer.

• 09 Augustus 2012 - 09:01

Floor:

Haaa Ireentje!! Nou wat fijn dat het eten lekker is en gelukkig met veel rijst hih!!
    En ook superfijn voor jullie dat jullie toch zon en warmte hebben (gehad). Xxxxxxxx

• 10 Augustus 2012 - 14:42

Jorine: