Tat Kuang Si en Wat Xieng Thong - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Irene Bode - WaarBenJij.nu Tat Kuang Si en Wat Xieng Thong - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Irene Bode - WaarBenJij.nu

Tat Kuang Si en Wat Xieng Thong

Door: irenedebode

Blijf op de hoogte en volg Irene

10 Oktober 2010 | Laos, Luang Prabang

Hoi allemaal!
In de middag hebben we een tuk tuk genomen naar de hoogste waterval met ons drieen. We moesten 200.000 kip betalen (E 20,-) voor een uur rijden. Dat hebben we onderhandeld naar 150.000 kip (E 15,-) en daar gingen we. We hadden een jonge tuk tuk driver en na de rit zou hij blijven wachten bij de waterval om ons ook weer terug te brengen. In Nederland zou je dus meteen roepen: eh... waar is de efficientie? Maar hij ging gewoon lekker in zijn tuk tuk een dutje doen. Toen we aankwamen bij de waterval moest je natuurlijk weer betalen en daarna liepen we het natuurgebied in. Als eerste kwamen we een soort dierentuin kooi tegen met beren erin. Tsja... ik wilde natuurlijk geen foto's met het gaas erop dus ben ik meteen over het hekkie gesprongen (ging lekker soepel hahaha) en door het gaas heen gefotograveerd. Miranda klim in een boom om over het hek heen te kunnen filmen. We leken net 2 apies die beren keken ;-) Wel erg leuke beren met een witte borst en een grote kraag bij hun nek. Ze hadden een leuk verblijf met zelfs een hangmat! Daarna zijn we naar de waterval gegaan. Deze was prachtig en erg hoog. Het is natuurlijk regenseizoen dus water was er genoeg! We zijn na mooie foto's genomen te hebben (de jongen op de foto's is dus Mike)helemaal naar boven geklommen. Dit was erg pittig, omdat er niet echt een pad was. Je kon zien dat het een pad was, maar volledig overgroeid en modderig. Helemaal bovenaan gekomen zagen we de waterval naar beneden vallen en we waren nieuwsgierig of we door het water heen konden waden en aan de andere kant naar beneden konden aangezien we beneden aan de andere kant een pad naar beneden hadden zien komen. Dus slippers uit en waden door de sterke stroom van de waterval, prompt langs een bordje danger no entry naar de overkant... Ach dat ging toch soepeltjes?! hahaha Daarna naar beneden, lekker steil door de blubber! Toen we beneden aankwamen, wilde Miranda even zwemmen want er was een soort slingertouw waarmee je van een hoog stuk hout de poel in kon swingen. Dat hebben we natuurlijk op camera! Onderaan het natuurgebied hebben we een heerlijk fruitshake gedronken en kon ik het natuurlijk niet laten om zo'n schattig kindje te fotograferen. En jahoor... daar was ons mopje de tuk tuk driver nog braaf wachtend op ons (ik zeg ons mopje, want hij heeft me later gered uit een vreselijke situatie maar dat vertel ik jullie later!). Toen we terugreden naar het guesthouse zaten we in de tuk tuk te bespreken dat we eigenlijk wel naar de tempel wilden en dat dat na 17.00 gratis was dus dat de tuktuk driver ons daar ook wel naartoe kon brengen. Mike had alleen zijn schouders en knieen niet bedekt, dus moest eerst terug naar het guesthouse. Zelfs nadat Miranda hem haar saron had aangeboden ;-)! Toen Miranda en Mike dus spullen gingen halen uit het guesthouse, heb ik uitgebreid met de tuktuk mannetje zitten kletsen. Hij was vroeger een monk geweest en woonde 3 km verop in een dorpje. Hij was 22 jaar oud en ik merkte dat hij heel eager was om engels te leren. Zie de foto voor zijn gezicht. Hij was heel aardig, had geen vriendinnetje maar wel op zoek en moest voor zijn gezin zorgen voor een inkomen. De taxi was van zijn gezin en was 6 jaar oud. Echt leuk om zo met de locals te kletsen. Toen Miranda en Mike terugkwamen gingen we naar de Wat. Wat? Juist de Wat (tempel hihi). Dat vertel ik jullie in het volgende verslag, want moet even verkassen want deze compu doet het niet meer hahaha KUSSS

  • 11 Oktober 2010 - 08:31

    Shirley:

    hoi hoi,
    Ik ben via Miranda ook even bij jou aan het meelezen om al jullie spannende en leuke verhalen te kunnen meebeleven vanuit Nederland!


  • 11 Oktober 2010 - 12:50

    Chantal:

    Geweldig leuk dat kletsen met locals inderdaad! Dan voel je pas echt hoe het is om in hun land te zijn en te leven. Zo anders dan wij gewend zijn! Ben benieuwd naar je vervolg verhalen. Liefssss, C.

  • 11 Oktober 2010 - 13:48

    Ferry:

    Leuk weer wat van je reais te lezen!! Ach ja water trekt altijd. En...locals zijn altijd interessant om iets van de cultuur te leren en te begrijpen. Geeft diepgang aan wat je ziet en meemaakt. Groet Ferry

  • 12 Oktober 2010 - 07:51

    Irene De Bode:

    Leuk shirley je bent natuurlijk welkom! groetjes Ireen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Welkom allemaal op mijn site waarop ik jullie de komende tijd mee zal nemen in mijn beleving, een stukje van de wereld te verkennen. Zoals jullie weten ga ik eerst naar Afrika (Botswana, Namibie en Zuid Afrika) en daarna naar Azie (Laos, Cambodja, Vietnam en Nepal). Backpacken... Jullie kennen me, dus met het woord backpacken in combinatie met mij snappen jullie meteen de titel van mijn site ;-) Doel van mijn reis is dan ook: overleven hahaha oh en buiten dat, ook nog graag genieten, ervaren en beleven! Ik ga mijn best doen om jullie mee te nemen op mijn reis met verhalen en foto's en zou het leuk vinden als jullie mij op de hoogte houden van wat er speelt in ons kikker-die-graag-kaas-lust landje. Dikke kus Ireen

Actief sinds 12 Juli 2010
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 101991

Voorgaande reizen:

24 April 2015 - 08 Mei 2015

Sri Lanka back again!

08 Mei 2014 - 06 Juni 2014

Incredible India... I'm back...

29 Juni 2013 - 30 Augustus 2013

Een andere afslag met een nieuw avontuur

09 Mei 2013 - 20 Mei 2013

Dubai

22 Juli 2012 - 11 Augustus 2012

Midden Amerika

15 Januari 2012 - 10 Februari 2012

nieuw avontuur namaste!

06 Augustus 2011 - 20 Augustus 2011

Mallorca lekker chillen

25 Februari 2011 - 03 April 2011

Afmaken waaraan ik begonnen ben

26 September 2010 - 15 December 2010

backpacken op hoge hakken

Landen bezocht: