No alcohol and meat! - Reisverslag uit Hampi, India van Irene Bode - WaarBenJij.nu No alcohol and meat! - Reisverslag uit Hampi, India van Irene Bode - WaarBenJij.nu

No alcohol and meat!

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

25 Januari 2012 | India, Hampi

Daar zijn we dan, Hampi! Na een prima busreis ploften we neer in een net zo'n prima guesthouse 'Suresh' met warm water en een prachtig uitzicht op het dakterras. Hampi is een klein plaatsje ten oosten van Goa landinwaarts. Het plaatsje staat bekend om alle (restanten van) tempels. Het was ooit een metropolis van 500.000 mensen, maar nu is het niets meer dan een klein dorpje. De hindu cultuur viert hier hoogtij en met name worden de monkey gods aanbeden. Dit is vooral terug te vinden in de fresco’s, beelden en gebouwen voor de monkey god, Hanuman. Het plaatsje zelf is levendig op de Hampi Bazaar waar eten, snuisterijen en henna tattoo’s worden verkocht aan de toeristen. Het is werkelijk prachtig om hier rond te lopen met enorme stenen op elkaar gestapeld, af en toe onderbroken door bananenplantages en/ of rijstevelden. De eerste 2 dagen hebben we lekker rustig aan gedaan, het dorpje verkend en bij de rivier het dagelijkse leven gevolgd. Het is wonderbaarlijk wat zich daar allemaal afspeelt. Mensen poetsen hun tanden, drinken, wassen en scheren zichzelf naast elkaar in dezelfde rivier. Ook baden in de vroege morgen daar de olifanten en vaart er een bootje heen en weer om de toeristen naar de overkant te brengen en terug. Het dierenleven is hier divers, de koeien lopen nog steeds heilig honger te lijden, de straathonden maken elkaar af voor een rijstekorrel en loeien ’s avonds het duister in en apen berijden elkaar enthousiast in de felle zon met af en toe een pauze om luizen te pikken bij elkaar. In de tempels vinden we vleermuizen en de hagedissen schieten de schaduw in tussen de rotsen als zwetende puffende toeristen (met name indiers en russen) zich een weg banen over de rotsblokken. Uiteraard heb ik weer een hoop mooie plaatjes weten te schieten van de lokale bevolking (voorkeur voor rimpelige oudjes of kinderen) en ik moet zeggen dat hoe arm ze soms ook zijn, ze prachtige kleding dragen.

Natuurlijk hebben we ook een aantal avonturen meegemaakt hier. Ik zal ze niet in detail beschrijven, maar als ik jullie vertel dat oude vrouwtjes gewoon poepen op straat met rok omhoog terwijl je langsloopt; je aangevallen wordt door een vleermuis als je een tempel wilt bekijken; je straatkinderen kan laten schateren van het lachen door met ze te spelen op de bazaar (door ze in het rond te slingeren); je de heerlijkste Thali kan eten in het restaurant ‘The Mango Tree’ voor 80 rupees (E 1,20); je op een fiets (ja, echt waar ik heb gefietst! En nog blauwe billen...) de prachtige omgeving kan verkennen; je mag aanschouwen hoe de olifanten een ochtendbad nemen; hoe we met 570 treden de Anjanadri berg beklommen hebben om een prachtig uitzicht te genieten vanuit de Hanuman Tempel; je hier geen alcohol of vlees kunt nuttigen, maar de vegetarische lekkermijen en banana milkshakes dit meer dan goedmaken; hoe we met de brandende zon over zanderige ruines hebben gestruind en hoe we ons mannetje hebben gestaan in kruisverhoren van plakkende, stug volhoudende straatkindjes (Hello, hello, hello... HELLO!!! Name? Country? .... good. Now give me 100 rupees... Ja, dag!) , dan heb ik jullie vast al een redelijk complete indruk gegeven. Om het beeldend te maken, kunnen jullie de foto’s bekijken ;-) (behalve van het poepende oude vrouwtje met 3 tanden, dat durfde ik toch niet goed hoor hahaha). Vanavond gaan we met de nachtbus door naar Bangalore, nieuwe avonturen tegemoet!

  • 25 Januari 2012 - 12:09

    Desiree:

    Hoi Irene, het is weer helemaal genieten merk ik.
    je foto's zijn ook mooi en grappig.Geniet nog maar even verder. groetjes Dees

  • 25 Januari 2012 - 13:24

    Ferry:

    Goed weer van je te horen. Merk wel dat jullie genieten van wat er te beleven is. Ja de rivier is natuurlijk de levensader van de bevolking. Geniet van de mensen en de natuur.

  • 25 Januari 2012 - 14:46

    Jessica:

    Waaauuww Irene, klinkt echt fantastisch allemaal wat je daar meemaakt! Ga later de foto's nog even bekijken. Geniet van je avontuur daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Welkom allemaal op mijn site waarop ik jullie de komende tijd mee zal nemen in mijn beleving, een stukje van de wereld te verkennen. Zoals jullie weten ga ik eerst naar Afrika (Botswana, Namibie en Zuid Afrika) en daarna naar Azie (Laos, Cambodja, Vietnam en Nepal). Backpacken... Jullie kennen me, dus met het woord backpacken in combinatie met mij snappen jullie meteen de titel van mijn site ;-) Doel van mijn reis is dan ook: overleven hahaha oh en buiten dat, ook nog graag genieten, ervaren en beleven! Ik ga mijn best doen om jullie mee te nemen op mijn reis met verhalen en foto's en zou het leuk vinden als jullie mij op de hoogte houden van wat er speelt in ons kikker-die-graag-kaas-lust landje. Dikke kus Ireen

Actief sinds 12 Juli 2010
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 101983

Voorgaande reizen:

24 April 2015 - 08 Mei 2015

Sri Lanka back again!

08 Mei 2014 - 06 Juni 2014

Incredible India... I'm back...

29 Juni 2013 - 30 Augustus 2013

Een andere afslag met een nieuw avontuur

09 Mei 2013 - 20 Mei 2013

Dubai

22 Juli 2012 - 11 Augustus 2012

Midden Amerika

15 Januari 2012 - 10 Februari 2012

nieuw avontuur namaste!

06 Augustus 2011 - 20 Augustus 2011

Mallorca lekker chillen

25 Februari 2011 - 03 April 2011

Afmaken waaraan ik begonnen ben

26 September 2010 - 15 December 2010

backpacken op hoge hakken

Landen bezocht: