Strand en fun! - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Irene Bode - WaarBenJij.nu Strand en fun! - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Irene Bode - WaarBenJij.nu

Strand en fun!

Door: irenedebode

Blijf op de hoogte en volg Irene

02 December 2010 | Cambodja, Preah Seihanouk

Na Siem Riep zijn we weer opnieuw naar Phnom Penh gegaan en daar heb ik vooral gerelaxed. Matthijs heeft de sightseeing zaken gedaan en ik heb vooral op internet gezeten en toiletspulletjes gekocht (toiletspulletjes kopen was echt een crime, vooral scheerschuim wordt volgens mij daar echt door niemand (geen mannen en vrouwen) gebruikt!) Miranda en ik zijn al snel verder vertrokken naar Sihanoukville, naar de stranden! Even uitwaaien en uitblazen van de afgelopen reisperiode, die toch wel pittig was met nergens langer blijven dan een paar nachten en zoveel cultuurindrukken... Matthijs zou een dagje later ook volgen.
Toen we in Sihanoukville aankwamen, hadden we behendig de tuktukmannetjes ontweken en zijn we een stuk de straat afgelopen om verderop een tuktuk te krijgen voor 3x zo weinig (want het blijft natuurlijk allemaal geen geld...) Toen we in de guesthouse straat aankwamen zagen we.... proppers! En..... het waren blanke proppers! Jeetje, het lijkt wel alsof we in Salou of Lloret zijn hihi Even schakelen hoor... Spanje of Cambodja? Het guesthouse van de lonely planet zat vol, dus na een aantal weer afgegaan te zijn, kwamen we uit bij Cool Banana. Nieuwe blanke eigenaar, die super zijn best deed om het iedereen naar de zin te maken. We hadden lieve huisdiertjes daar: legioenen ratten! Maar daar hebben we verder geen last van gehad, behalve een ratelende escorte als je 's nachts je hutje op zocht na een nachtje stappen ;-) De bungalows waren verder prima, warme douche en muggenet. De eigenaar is een geschikte kerel, die van films houdt dus de hele dag kun je gratis op een groot scherm films kijken. Het eten is ook goed en het personeel doet erg hun best. We zijn 5 nachten en 4 dagen daar verbleven. De eerste en tweede dag hadden we stralend weer met lekker veel zon en daarna miezerregen en bewolking. Overdag sliepen we uit, lekker op het strand relaxen en 's avonds eten op het strand en uitgaan. Het is vooral een oord om te relaxen, zonnen, eten en feesten. Nou daar hadden we wel even zin in na die maanden zware kost! Je kon stappen in 2 leuke plaatsen. JJ's was onze favoriet. Dat was een kroeg met een dansvloer en een klein podium. Het begon daar druk te worden na 23.00 a 00.00 tot vroeg in de morgen. We konden vanaf dag 1 al goed opschieten met de proppers van die kroeg, dus hebben daar de meeste tijd doorgebracht. We gingen altijd gezellig eten met ons drieen op het strand en cocktails drinken en daarna dan naar JJ's. 1 nadeel, je moest echt wc papier meenemen om op het strand te gaan plassen, want die wc's van JJ's waren een bijzonder plekje om maar even zo te zeggen.... ZO VRESELIJK VIES EN STINKEND heb ik nog nooit een wc gezien! Even voor jullie beeldvorming: een cocktail kost daar 2 dollar en je kon zelfs buckets bestellen voor 7 dollar... mensen, een emmer! hahaha het idee... Dat heb ik maar niet geprobeerd, ik ben geen 16 meer. Maar het was wel echt even leuk om te ontspannen en lol te hebben. We hebben niets cultuurs gedaan (was er ook niet). De stranden zijn vreselijk lelijk, alles is under construction. Ze willen namelijk 25000 toeristen kunnen onderbrengen daar in guesthouses, restaurantjes etc aangezien er dan een vliegveld komt wat weer goed is voor de business. Eigenljk zal het nooit een goede toeristenplaats worden, aangezien er geen trekpleisters zijn. De stranden van Thailand zijn veel mooier, al het koraal is weggebombardeerd dus duiken is het ook niet waard. Verder is er ook niet veel bijzonders voor toeristen (geen leuke winkeltjes of bijzonder eten), behalve dat alles goedkoop is maar dat zal dan ook wel anders worden. Ik denk dat het meer een gambling plaats gaat worden met foute figuren... Maar time will tell... 1 Avond hebben we een Halloweenparty gehad, iedereen was verkleed. Miranda had nog lichtgevende staafjes (eigenlijk voor kinderen) die Matthijs, zij en ik omdeden als armbandjes/ ketting. Er waren mensen die echt helemaal verkleed waren. Overdag wordt je continu lastig gevallen door kinderen die armbandjes verkopen of vrouwen die massage/ manicure/pedicure verkopen of eten. Ik had het idee om zo'n kleerhanger met armbandjes van 1 van die kinderen te kopen en als hun verkleed te gaan. Maar eigenlijk is dat natuurlijk niet echt respectvol, dus maar niet gedaan... Wat zie ik 's avonds? Een amerikaanse jongen die zo verkleed was en wat zegt ie?!... Ik heb vanavond al winst gemaakt op de armbandjes! hahaha grappig...

Na lekker bijgekomen te zijn op Sihanoukville, zijn we naar Bangkok gegaan waarvandaan ons vliegtuig zou vertrekken naar Nepal. We hadden een paar dagen in Bangkok, want Miranda moest haar spullen ophalen bij een Thais vrouwtje en daarnaast wilde ze nog een speciale ketting kopen. Na een nachtje in een guesthouse geslapen te hebben, kreeg Miranda een berichtje van Jennifer (een meisje die ze ontmoet had in haar retreat in Thailand). Jennifer bood aan om de rest van onze tijd in Bangkok (paar dagen) te verblijven bij haar en haar vriend. Ja, leuk! We kwamen uit in een super de luxe hotel, top floor appartement met heerlijke douche, eigen kamer met groot zacht bed en we mochten de hele dag alles gebruiken in hun 'huis'; internet, eten, sauna, zwembad, etc etc. WOUW!!! (zie foto's) We zijn ook 2x mee uiteten genomen door haar vriend en haar en hoefden niets te betalen! Zo vreselijk lief en het was echt super gezellig! Haar vriend was een professor die lesgaf in Bangkok, vandaar dat ze daar waren en Jennifer komt oorspronkelijk uit Colombia en was er ook al een paar maanden. We hebben een gezellige tijd gehad met elkaar daar voordat we ons vliegtuig moesten halen... Op naar Nepal!

• 03 December 2010 - 11:39

Ferry:

Wow je loopt nog wat achter Irene met je verslag. Maar maak het wel want anders is het niet compleet. Echt even lekker relaxen voordat je gaat lopen in Nepal. Geniet!!! Ferry