Costa Rica? Nope, mocht vandaag niet zo zijn.... - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van Irene Bode - WaarBenJij.nu Costa Rica? Nope, mocht vandaag niet zo zijn.... - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van Irene Bode - WaarBenJij.nu

Costa Rica? Nope, mocht vandaag niet zo zijn....

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

22 Juli 2012 | Nederland, Hilversum

De combinatie Irene en reizen is toch elke keer weer spannend, chaotisch en zinderend. Er gebeuren altijd gekke dingen, maar dit is me nou nog nooit overkomen: vlucht gemist van Schiphol! Weekendprogramma: vrijdag lekker vrij genomen, om me dit keer echt voor te bereiden op mijn reis (hahaha alsof ik kan plannen ;-)) De ochtend verliep soepel; inkopen gedaan voor de reis in de stad, boodschappen gedaan, wasje erin, etc. Helaas had ik donderdag niet mijn werk afgekregen en daardoor heb ik nog de hele vrijdagmiddag én avond zitten werken tot 22.00. Zaterdag had ik gepland om met Floor naar de sauna te gaan van 10.00 tot 22.00. Heerlijk lekker relaxen voordat ik vandaag zou vertrekken... Tsja, heel slim had ik een sauna uitgezocht in Zuthpen (maar 1,5 uur rijden vanuit Amsterdam...) Ik was uiteindelijk om 1.30 thuis afgelopen nacht en toen moest ik dus nog mijn tas pakken! Ook had ik me nog niet ingelezen op Costa Rica (weer, eten, muntsoort, omrekening naar euro's, visumbenodigdheden, etc.) Ik presteer het beste onder druk, dus ik was vannacht in 2 uur klaar en even voor 4.00 ging ik naar bed om vervolgens wakker te worden van de wekker om 5.30. Lekker fris gedoucht, gepakt en bezakt stond ik om 7.00 klaar om naar Schiphol te worden gebracht door mijn schoonouders. En daar gingen we... Om 10.10 zou ons vliegtuig vertrekken en we waren ruim op tijd (7.45) op Schiphol om vervolgens dik een uur te kunnen genieten van een mega grote rij voor precies onze incheckbalie! Tsja, we hadden een overstap in Houston en blijkbaar is Amerika in trek als vakantieland. De rest van Schiphol was uitgestorven, maar Amerika is the place to be mochten wij ervaren ;-) Na een uur en een kwartier konden we dan onze bagage inchecken..... of toch niet?!.... De vrouw vroeg: 'hebben jullie een Esta Visum?' ehm.... nee?! Hoezo? Toen bleek dat we een Esta Visum nodig hadden om Amerika in te komen; ook als het alleen om een tussenlanding gaat! Nou die hadden we dus mooi niet :-( We konden het nog wel 'even snel' regelen aan 1 van de 4 computers een stukje verderop. Daar mochten we weer opnieuw genieten van een lange rij met gestresste mensen die allemaal nog op het laatste moment een Esta Visum moesten regelen. 2 van de 4 computers waren 'out of order' en voor ons heeft een jongeman het gepresteerd om er 35 minuten over te doen om dat ding in te vullen! Gast, hoe moeilijk kan een invul lijstje zijn?! Wij hebben in 20 minuten tijd dat ding ingevuld voor ons beiden in een enorm hecht teamwork en speciale kwaliteitenbundeling, maar.... Jullie raden het al.... niet meer op tijd gered om die visa te regelen. De incheckbalie sluit een uur van te voren en toen wij dus wilden inchecken om 9.25 waren we net 10 minuten te laat.... Nou, geloof me... alle scheldwoorden die ik ken vlogen door mijn hoofd! Wij naar de omboekbalie... Terwijl ons vliegtuig dus gewoon nog niet eens vertrokken was he? Niet te geloven. Nu zijn we weer thuis, met tas en al en mogen we het morgenochtend same place, same time opnieuw proberen ;-) Gaan jullie duimen? We missen dus nu wel een dag in San José (hoofdstad van Costa Rica), maar we kunnen gelukkig nog wel de reis doen. Stuur me maar wat geluk, want dat kan ik wel gebruiken ;-)

P.S. Weerbericht voor de komende 2 weken in Costa Rica: regen en onweer, zonder zon; gemiddeld 25 graden.

Ik hou van onverwachte dingen, avontuur en gekkigheid; kortom: mijn vakantie is begonnen! hahahaha :-)

  • 22 Juli 2012 - 11:54

    Buf:

    Owwww stelletje mutsen!

    Succes morgen!

  • 22 Juli 2012 - 12:54

    Jessica:

    Omg wat een verhaal! Haha je kan het wel weer leuk vertellen iniedergeval :p maar wat balen joh.. *stuurt veel geluk jou kant op* morgen herkansing en alvast een hele fijne vakantie!

  • 22 Juli 2012 - 13:08

    Dewa:

    Hoi Ireen,
    Dat wat jij mee maakt is niet normaal. Eerst de weken, dan de dagen zitten telen voor je vakantie en maak je dit me. Gelukkig kunen julie dat nog doen. Je weet niet waarvoor het goed is geweest, maar morgen mag je gewoon eer vliegen. Heel geluk geen schelwoorden meer maar gewoon relaxed morgen naar toe gaan. Drie keer in en uit ademen en het komt goed. Ik duim voor jullie. Het is lekker weer in NL. Effen hier genieten, je vakantie begint met een lekker zonnetje in NL. Liefs Dewa

  • 22 Juli 2012 - 18:29

    De Dorkonijntjes:

    Jeetje dat hebben jullie wer! De duimen zitten hier al aardig onder de blaren....maaar wij gunnen julie een goed begin van de reis.....hi hi hi...wat een verhaalmweer zeg!

  • 22 Juli 2012 - 18:38

    Ferry:

    mmm eeen tip. vergeet dan geen paraplue mee te nemen. Ja heb je al gesproken dus de rest wist ik al. Ferry

  • 23 Juli 2012 - 11:01

    Chantal:

    oooh oh oh jij bent ook een bijzonder geval, hahaha! Goede reis zal ik maar zeggen en ik hoop op een voorspoedige vakantie! Geniet ervan, liefs Chan

  • 24 Juli 2012 - 12:33

    Jelle En Evelien Den Hamer / Hermans:

    Heerlijk hoor! Hopelijk zit je nu wel leker in Cosa Rica te genieten
    Wij ziten nu in Laos (Luang Prabang) en hebben nog maar een korte drie weken en dan zit het er helaas voor ons op. Maar vlak voordat we teruggaan zullen we wel weer een update geven op waarbenjij!

    Groeten en geniet,

    Jelle & Evelien

  • 26 Juli 2012 - 17:46

    Ronald:

    Wet van Murphy... Tja, Amerikanen willen nu eenmaal precies weten wie er op een US luchthaven landt, al ben je op doorreis. Verder gaan vliegtuigen met een bestemming in de VS ongeveer een half uur voor daadwerkelijk vertrek "op slot": als je niet bent ingechekct en niet aan boord bent, heb je pech, zoals jullie hebben ervaren. Maar kop op, je bent er en nu genieten! :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Welkom allemaal op mijn site waarop ik jullie de komende tijd mee zal nemen in mijn beleving, een stukje van de wereld te verkennen. Zoals jullie weten ga ik eerst naar Afrika (Botswana, Namibie en Zuid Afrika) en daarna naar Azie (Laos, Cambodja, Vietnam en Nepal). Backpacken... Jullie kennen me, dus met het woord backpacken in combinatie met mij snappen jullie meteen de titel van mijn site ;-) Doel van mijn reis is dan ook: overleven hahaha oh en buiten dat, ook nog graag genieten, ervaren en beleven! Ik ga mijn best doen om jullie mee te nemen op mijn reis met verhalen en foto's en zou het leuk vinden als jullie mij op de hoogte houden van wat er speelt in ons kikker-die-graag-kaas-lust landje. Dikke kus Ireen

Actief sinds 12 Juli 2010
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 102262

Voorgaande reizen:

24 April 2015 - 08 Mei 2015

Sri Lanka back again!

08 Mei 2014 - 06 Juni 2014

Incredible India... I'm back...

29 Juni 2013 - 30 Augustus 2013

Een andere afslag met een nieuw avontuur

09 Mei 2013 - 20 Mei 2013

Dubai

22 Juli 2012 - 11 Augustus 2012

Midden Amerika

15 Januari 2012 - 10 Februari 2012

nieuw avontuur namaste!

06 Augustus 2011 - 20 Augustus 2011

Mallorca lekker chillen

25 Februari 2011 - 03 April 2011

Afmaken waaraan ik begonnen ben

26 September 2010 - 15 December 2010

backpacken op hoge hakken

Landen bezocht: