namaste! Ik ben aangekomen.... - Reisverslag uit Bombay, India van Irene Bode - WaarBenJij.nu namaste! Ik ben aangekomen.... - Reisverslag uit Bombay, India van Irene Bode - WaarBenJij.nu

namaste! Ik ben aangekomen....

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

17 Januari 2012 | India, Bombay

Jaaaa!!! India! De heenreis is verlopen zoals verwacht. Eerst werd ik uitgezwaaid door papa, dewa, mijn schoonouders en mijn beste vriendinnetje en daarna kon ik al redelijk snel boarden naar.... Vienna! Altijd al naartoe gewild.... alleen had ik het me anders voorgesteld dan van 22.00 tot 9.00 op een (rijtje van wel 4!)plastic stoelen met aan de ene kant de douane (om naar gate D te gaan), aan de andere kant een paar dichte winkels van dure merkkleding, recht voor me een snoepwinkel met uitnodigend een groot bord waar MARS op staat (ja, daar krijg je energie van! Als de winkel open zou zijn....) en beneden de douane om naar gate B en C te gaan. Maar ik kon nergens heen, behalve dan mijn 4 stoeltjes, want op de borden stonden de vluchten vermeld tot 8.30! Daar heb je dus niet zo veel aan als de mijne na 10.00 vertrekt... Ik heb een douane wissel van dichtbij mogen bekijken (wel 6 x!); heerlijk die korte diensten! En ik heb zowaar, tot het einde van mijn batterij, aan mijn Elan eindopdracht kunnen werken. Mijn collega’s zullen hopelijk blij zijn. Miran, mijn laptop gaat 3,5 uur mee :-)(natuurlijk geen oplaadpunt te vinden; zat ik nou maar weer in delhi hahaha) en daarnaast heb ik het hele boek ‘komt een vrouw bij de dokter’ van Kluun gelezen. Dank je wel, pap! Heb ik nog een traan gelaten ook... Gelukkig toch niemand die het zag (behalve dan 1 van die douanevrouwen, maar die wisselden toch elke 2 uur). Waar moet ik nu dat boek laten nu ik het uit heb? Daarna even lekker opgefrist (had toch mijn tandpasta en deo succesvol mee in mijn handbagage gesmokkeld), want ik zag er niet uit! Hoe deed ik dat vroeger; hele nachten doorhalen?! en toen gingen zowaar de winkels open... Wat een timing! De rest van de vlucht naar mumbai is prima verlopen. Heb gezellig een praatje gemaakt met een Indier naast me en die heeft me wat tips gegeven en me door het vliegveld begeleid. Hij heeft zelfs een meer dan een half uur staan wachten op mij voordat ik mijn tas had (die kwam als allerlaatste de belt opgerold....; zat ik ‘m even te knijpen of die niet nog in Wenen stond....). Matthijs kwam me ophalen van het vliegveld en had heel fijn al een guesthouse geboekt en een taxi. We hadden, ik citeer de taxi chauffeur: ‘the best taxi driver ever’, met blauwe disco lampjes en snoeiharde indische liedjes knallend uit de cd-speler.Ik kon zelfs verzoekjes indienen hahaha. Mooi, India! Warmte, drukte, onverwachte en gekke dingen... Namaste!

Vandaag hebben we een stadswandeling door Mumbai gedaan en ik moet zeggen dat de drukte en gekte wel meevallen! Kathmandu is veel erger... Ik werd alweer helemaal vrolijk van het getoeter hier, dat was een gezellig welkom. Het is een heerlijk weertje, zo rond de 25 graden en we gaan zo even lekker wat eten op straat (als ik Matthijs kan overhalen om van een kraampje op straat wat te eten ;-) Nu maar hopen dat we mee kunnen met de nachttrein dinsdag naar Goa. We staan op de wachtlijst inmiddels al op de 5e en 6e plek in plaats van de in eerste instantie 6e en 7e plek. We hebben nog 6 uurtjes te gaan en dan weten we het zeker of we meekunnen. Duimen jullie mee?

  • 17 Januari 2012 - 11:44

    Matthijs Blankers:

    Echt niet, ik eet niet van van die rare vieze straatstalletjes! ;)

  • 17 Januari 2012 - 13:24

    Bianca:

    He Meis,

    en ik laatst nog mailen hoe t was en of je alweer de hort op was.... JA DUS! lekker man, jaloers denk ik zelfs wel een beetje. Geniet geniet geniet! en daarna de rest van de studie

    kus caatje

  • 17 Januari 2012 - 13:45

    Floor:

    Wauw!! Echt te gek dat je daar nu bent!! Ik wou dat ik meekon :-)

  • 17 Januari 2012 - 15:05

    Mama En Dick:

    ha wijfke, fijn dat je goed aangekomen bent. Heel veel plezier, we zullen duimen en de groetjes aan Matthijs

  • 17 Januari 2012 - 20:12

    Ferry:

    Lekker weer in de warmte en de chaos en kleuren en indrukken. Geniet er van enne...natuurlijk eten van een stalletje maar wel goed gebakken natuurlijk.

  • 17 Januari 2012 - 20:38

    Dewa:

    Nu word ik jaloers van je verhalen....was ik maar mee. India staat hoog op mijn vakantie agenda. Geniet en niet te veel kleuren, anders haal je me straks in wat niet de bedoeling is. Heb je inmiddels die daal bhaat al op.

    Namaste

  • 17 Januari 2012 - 23:20

    Jessica (Drachten):

    Hey Irene!

    wat leuk beschreven! je moet schrijfster worden ;) haha
    Vind het echt ontzéttend stoer dat je daar nu ineens zit :)
    was het een spontaan idee of al heel lang in de planning?
    Krijg nu zelf ook weer de avontuurkriebels :P

    lekker genieten daar, en tot de volgende blog! ;-)

  • 20 Januari 2012 - 08:43

    Miran:

    En en en zijn jullie onderweg naar GOA???? en wat is die matthijs een mietje, haha. Oh wat heerlijk om weer lekker van je avonturen te kunnen gienieten!
    Ik kijk uit naar het volgende verhaaltje!
    Hoe is het nu verder met de opdrachten zijn ze nu af???
    Lieve knuffel aan jullie allebei en geniet!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Welkom allemaal op mijn site waarop ik jullie de komende tijd mee zal nemen in mijn beleving, een stukje van de wereld te verkennen. Zoals jullie weten ga ik eerst naar Afrika (Botswana, Namibie en Zuid Afrika) en daarna naar Azie (Laos, Cambodja, Vietnam en Nepal). Backpacken... Jullie kennen me, dus met het woord backpacken in combinatie met mij snappen jullie meteen de titel van mijn site ;-) Doel van mijn reis is dan ook: overleven hahaha oh en buiten dat, ook nog graag genieten, ervaren en beleven! Ik ga mijn best doen om jullie mee te nemen op mijn reis met verhalen en foto's en zou het leuk vinden als jullie mij op de hoogte houden van wat er speelt in ons kikker-die-graag-kaas-lust landje. Dikke kus Ireen

Actief sinds 12 Juli 2010
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 101979

Voorgaande reizen:

24 April 2015 - 08 Mei 2015

Sri Lanka back again!

08 Mei 2014 - 06 Juni 2014

Incredible India... I'm back...

29 Juni 2013 - 30 Augustus 2013

Een andere afslag met een nieuw avontuur

09 Mei 2013 - 20 Mei 2013

Dubai

22 Juli 2012 - 11 Augustus 2012

Midden Amerika

15 Januari 2012 - 10 Februari 2012

nieuw avontuur namaste!

06 Augustus 2011 - 20 Augustus 2011

Mallorca lekker chillen

25 Februari 2011 - 03 April 2011

Afmaken waaraan ik begonnen ben

26 September 2010 - 15 December 2010

backpacken op hoge hakken

Landen bezocht: