Bedwingen van het 'cloud forest' - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Irene Bode - WaarBenJij.nu Bedwingen van het 'cloud forest' - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Irene Bode - WaarBenJij.nu

Bedwingen van het 'cloud forest'

Blijf op de hoogte en volg Irene

26 Juli 2012 | Costa Rica, Monteverde

Daar zijn we dan eindelijk: regenachtig, koud, groen en gezellig Costa Rica! Na een reis van precies 24 uur, aangekomen bij Grand Hotel Costa Rica in San José; de hoofdstad. De reis was voorspoedig verlopen. We hadden een tussenstop van een paar uur in Houston en kwamen uiteindelijk zonder vertraging aan in Costa Rica. Het is hier 8 uur vroeger dan in Nederland en ze spreken allemaal Spaans. Ongeveer 4% van de bevolking spreekt Engels; met name de mensen in de toeristen business en in de hoofdstad. Onze reisgids José nodigde ons nog uit om met de groep wat te gaan drinken, maar we waren echt kapot en zijn redelijk snel ons bedje ingedoken. Om vervolgens de hele nacht te liggen creperen van de maagpijn... Ja, ik blijf graag trouw aan tradities... :-( De volgende ochtend hadden we om 6.30 een briefing en ontbijt. Daarna vertrokken we voor een 4 uur durende rit naar Monteverde (betekent ‘groene berg’), waar we heerlijk hebben gegeten (Casado Vegi met Gallo Pinto – kaas, salade en gebakken banaan met rijst en bruine bonen) en Canopy hebben gedaan in ‘the cloud forest’. Het oerwoud hier is heel nat en er zijn enorm veel verschillende soorten planten en bomen en wel 900 soorten vogels (in heel Europa leven maar 400 verschillende soorten vogels). Het is moeilijk om wild life te spotten, maar ze hebben wel verschillende activiteiten die je kunt doen. Canopy betekent ‘op de toppen van het oerwoud’. Wat was dat geweldig zeg! Kabelbanen door het oerwoud; net als ik heb gedaan in Laos met de Gibbon Experience. In Laos was het prachtig weer; nu hadden we regen en mist (vandaar ook de naam: ‘cloud forest’). Dat was wel een gave ervaring! De nevel net boven het oerwoud zien hangen en op sommige stukken ging je dwars door een dikke mist van waaruit plotseling het eindstation kon opdoemen uit het niks: breaks!!!!! Or... make love with a tree ;-) En ik, ja de énige échte Jane, heb ook de Tarzan Swing gedaan: soort bungy jump vanaf een hoge toren (alleen dan niet ondersteboven zoals met bungy jumping). Vet! Gillend stortte ik ter aarde, maar ik heb het overleeft. Ook hebben we daar gelopen over de ‘hanging bridges’: grote bruggen die op de toppen van de bomen hangen en vanwaar je uit kan kijken over het hele oerwoud. Echt geweldig! Uiteindelijk hebben we toch maar mooi apen gezien, een luiaard en een neusbeer. Het zien van de neusbeer was het resultaat van onze slome wandelgang helemaal achteraan de groep en we hebben dus unieke foto’s! In de kolibri tuin hebben we hoopjes kolibri’s gespot van heel dichtbij, ze gingen zelfs op je vinger zitten als je die bij de voerbak hield. Wat gaan die vleugels snel zeg! De eerste indrukken van Costa Rica zijn goed, ondanks de regen en de kou. Vriendelijke mensen, mooie spaanse klanken, heerlijk eten en prachtige natuur. Ook de groep waarmee we reizen is leuk. Morgen vertrekken we naar Nicaragua, waar we een corrupte grensovergang moeten gaan bedwingen; dus hou je dollars om ze om te kopen maar gereed ;-)

  • 26 Juli 2012 - 08:36

    Floor:

    Wauw man, dat klinkt al lekker gaaf en avontuurlijk. Hoe vind Alex het? Xxxx

  • 26 Juli 2012 - 09:59

    De Dorkonijntje:

    Wanneer komt het boek uit?
    De avonturen van Tarzan en Jane?
    Hi hi hi.....

  • 26 Juli 2012 - 12:46

    Bianca:

    En heb je flink geknipperd met je ogen....

  • 26 Juli 2012 - 13:04

    Miranda:

    Hey lieverd,
    Wat geweldig om weer te lezen en voor mij een behapbare versie!!!
    Balen van je buikpijn, maar het lijkt wel een soort ontstres manier voor jou... Als ik denk aan mijn vader had hij ook altijd de eerste 2 dagen last van diaree als we op vakantie gingen (ik hoor hem nu al denken, nou zeg moet je dat nou opschrijven) Haha

    Als ik jouw verhalen zo lees geweldig! Wat een lef wijffie ben je toch ook!!! Ga zo door en ik zie heel graag de foto's! Hoe is het internet daar, zeker van het hotel...

    Even over hier in Nederland...
    Ten eerste nog steeds stralend mooi weer,... grrr en Miranda is vandaag aan haar laatste dagje werk begonnen!
    Vanmorgen er extra vroeg uit, omdat ik de auto in Den haag heb gezet, zodat ik na de olympische spelen deze kan gebruiken. Dus vandaag met de bus!
    Natuurlijk verslapen en ik had nog 15 min om de laatste spullen in te pakken en me klaar te maken voor werk en het laatste spul af te wassen! Daar koste me 20 min. nog snel gedaan dacht ik zo!!!
    Met twee tassen op pad naar de bus halte de 90 bij duinrell... half rennend en soms een beetje lopen. Ik heb geloof ik heel de rooie buurt ontwaakt, want met slippers rennen geeft zo een platvoet effect!!!
    net op 10 sec de bus gehaald, maar toen echt een vrouwen probleem; mijn haar ging pluizen, want ik had het gestijld. Oh oh al met al ik zit hier op mijn werk te wachten tot ik wordt opgehaald!

    Ik hoop dat je een super tijd daar zal hebben! Lukt het een beetje om lokaal te eten...? Dikke kus en geniet ze!!!

  • 26 Juli 2012 - 17:38

    Ronald:

    Leuk dat je het zo naar je zin hebt! Behalve die maagpijn dan... blijf dan ook van het ijs af! ;-)
    Nog veel plezier en een vriendelijke groet uit een inmiddels ook warm Nederland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Welkom allemaal op mijn site waarop ik jullie de komende tijd mee zal nemen in mijn beleving, een stukje van de wereld te verkennen. Zoals jullie weten ga ik eerst naar Afrika (Botswana, Namibie en Zuid Afrika) en daarna naar Azie (Laos, Cambodja, Vietnam en Nepal). Backpacken... Jullie kennen me, dus met het woord backpacken in combinatie met mij snappen jullie meteen de titel van mijn site ;-) Doel van mijn reis is dan ook: overleven hahaha oh en buiten dat, ook nog graag genieten, ervaren en beleven! Ik ga mijn best doen om jullie mee te nemen op mijn reis met verhalen en foto's en zou het leuk vinden als jullie mij op de hoogte houden van wat er speelt in ons kikker-die-graag-kaas-lust landje. Dikke kus Ireen

Actief sinds 12 Juli 2010
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 102005

Voorgaande reizen:

24 April 2015 - 08 Mei 2015

Sri Lanka back again!

08 Mei 2014 - 06 Juni 2014

Incredible India... I'm back...

29 Juni 2013 - 30 Augustus 2013

Een andere afslag met een nieuw avontuur

09 Mei 2013 - 20 Mei 2013

Dubai

22 Juli 2012 - 11 Augustus 2012

Midden Amerika

15 Januari 2012 - 10 Februari 2012

nieuw avontuur namaste!

06 Augustus 2011 - 20 Augustus 2011

Mallorca lekker chillen

25 Februari 2011 - 03 April 2011

Afmaken waaraan ik begonnen ben

26 September 2010 - 15 December 2010

backpacken op hoge hakken

Landen bezocht: